Olvasóleányka

Könyvértékelés: Jenny Colgan - Találkozzunk a Cupcake Kávézóban, Karácsony a Cupcake Kávézóban

2016. szeptember 14. 18:55 - Olvasóleányka

rfe.jpg

"Issy Randall remekül süt. Isteni, megdöbbentő süteményeket készít, amelyektől az ember szájában összefut a nyál.
Imádott nagyapja nevelte fel, a gyerekkorát Joe nagypapa pékségében töltötte, és kétségtelenül örökölte a tehetségét. Amikor Issyt leépítés miatt kirúgják biztonságos, ám unalmas citybeli munkahelyéről, elhatározza, hogy megragadja a pillanatot. A nagypapa receptjeivel fölfegyverkezve, a legjobb barátai és a helyi bank tanácsadója segítségével indul harcba. A Cupcake Kávézó megnyitja kapuit. Csakhogy Issynek fogalma sincs, mekkora fába vágta a fejszéjét. Minden bátorságára - és cukrásztudományára - szüksége van, hogy elkerülje a katasztrófát..."

Amikor véletlenül rátaláltam az interneten ezekre a könyvekre, már a borítójuk alapján beléjük szerettem. Elolvasva a fülszöveget, pedig már tudtam, hogy tökéletes választás lesz a nyaralásra.

Az első oldaltól magával ragadt a történet, faltam minden oldalát. Majdnem szó szerint :)
A szereplők nagyon szerethetőek. Átlagos emberek mindennapi problémákkal, pont ezért nagyon könnyen lehet velük azonosulni.
Mégis a könyv egy olyan légkört, egy olyan hangulatot varázsol az ember képzeletvilágába, amiből nem lehet, és nem is akar szabadulni.

A könyvet igazán különlegessé teszi, hogy minden fejezet egy recepttel kezdődik, amit Issy nagypapája, Joe ír Issy-nek. És kicsit személyesebb hangvételűek, mint egy sima receptkönyvben, így az ember a korgó gyomra mellett, gyakran el is mosolyodik :)

Valószínűleg tartom, hogy nekem azért is tetszett ennyire a történet, mert én is imádok sütni. Vagyis imádnék, ha nem félnék annyira attól, hogy mennyire meglátszódnak rajtam az elfogyasztott sütemények száma :) De Karácsonykor én se mozdulok a sütő mellől.
Így teljesen el tudtam képzelni, bele tudtam élni magam Issy szerepébe. Sőt, néha azt kívántam bárcsak én lennék a Cupcake Kávézó tulajdonosa!

A történet nem csak a Kávézó mindennapjairól szól, hanem Issy szerelmi életéről, valamint az itt dolgozók magánéletéről. Akad itt is nagy kavarodás, mint a a valóéletben, vagy, rájövünk, hogy utólag tanulunk a hibáinkból. Mégis izgalmas a vége, még ha az ember tudja, vagy legalábbis reméli a könyv végét.

fe.jpg

Az első könyv befejezésekor az vigasztalt, hogy van második rész. Különben nagyon elszomorodtam volna.

A Karácsony a Cupcake Kávézóban kicsit rövidebb, és nem olyan "nagyszabású", de ugyanúgy zabálnivaló :)
Egy rövid időszakot mesél el, novembertől december végéig mutatja be a Kávézó mindennapjait, a karácsonyi készülődést, forgatagot. A szereplők ugyanazok: Issy, Pearl, Caroline. És Issy szerelmi életében ismételten gondok vannak.

Én valahogy vonzom a New York-kal kapcsolatos történeteket, így kellemes meglepetés volt, amikor a londoni történet kicsit nyugati irányt vesz és ellátogathatunk New Yorkba <3

Van benne egy kis amerikai meseszerűség, de én mégis odáig voltam érte.

Ha mondani kéne valamilyen negatív kritikát a könyvről, nem nagyon tudnék. Maximum azt, hogy rövid volt, kár, hogy nincs több folytatás, és, hogy túl gyorsan olvastam ki :)
Kis 20-30 perces epizódokkal teli sorozatot el tudnék képzelni a történetből. Bár valószínűnek tartanám, hogy a sorozat rajongói hamar magukra kapnának pár kilót, ahogy nyálcsorgatva nézik a képernyőt, és kénytelenek lennének valami finomság után nyúlni :)

2e32209ec76c1a48d93c01fce11f4ebd.jpg

A könyvet legszívesebben mindenkivel elolvastatnám, de tudom, hogy nem mindenkinek tetszene. Mert nem mindenki szereti a romantikát, a sütés-főzést, a nők mindennap problémáit és komplikált életét.

De a karakterek annyira szerethetőek, olyan kis egyszerű olvasmány, léleksimogató, ami megmosolyogtatja az embert és cukormázzal vonja körbe a lelket.

Bűbájos egy történet!

Jenny Colgan következő könyvét, Piciny Csodák Péksége címmel a Libri Kiadó fogja megjelentetni október 11-én. (Itt olvashattok róla bővebben.)
Amit, ha már most előrendeltek, 20% kedvezménnyel juthattok hozzá. Én már a hétvégén feliratkoztam a várólistára :D

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://olvasoleanyka.blog.hu/api/trackback/id/tr8511705679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása